Pyszne Kadry

Pyszne Kadry

niedziela, 22 września 2013

Zupa krem z dyni


Po długiej nieobecności wracam z porcją kolejnych zdjęć i nowych przepisów:-) Sporo czasu upłyneło od mojego ostatniego wpisu...Niestety tak mnie pochłonęły zobowiązania zawodowe, że musiałam  na chwilę odłożyć na bok  przyjemność blogowania. Na szczęście robi sie  u mnie coraz luźniej.  Wracam i obiecuję zero tak długich postojów :-)  
Na  powitanie jesieni ugotowałam delikatny krem z dyni z mleczkiem kokosowym i odrobiną imbiru. Pyszna, lekka i delikatna zupa z nutą słodyczy  posypana na koniec suszonymi pestkami dyni. To punkt obowiązkowy tej jesieni!

Składniki: ( 2-3 porcje)

300 g pokrojonej w kostkę dyni
mała marchewka
2 średnie ziemniaki
pół cebuli
łyżka masła
łyżeczka curry
2x ząbek czosnku
pół puszki mleka kokosowego
łyżeczka curry
łyżka oleju
3 cm imbiru
garść suszonych pestek dyni
sól

Posiekaną cebulę i ząbek czosnku wrzucamy na rozgrzaną łyżkę masła, dodajemy pokrojone w kostkę ziemniaki, marchewkę. Całość doprawiamy szczyptą soli i mieszamy smażąć ok 4-5 min. Wszystko przekładamy do garnka z 750 mln wody i dodajemy dynię. Całość gotujemy ok. 20 min., aż warzywa będą miękkie. Następnie blendujemy je w garnku na gładki krem. Jeżeli zupa bedzie za gęsta dodajemy odrobinę wody. Na patelni rozgrzewamy łyżkę oleju, dodajemy curry, starty imbir i starty ząbek czosnku. Energicznie mieszamy, aż powstanie jednolita, aromatyczna masa. Pod koniec gotowania dodajemy ją do zupy wraz z mleczkiem kokosowym. Zostawiamy krem na ogniu jeszcze kilka minut po czym rozlewamy do miseczek i podajemy z suszonymi pestkami dyni ( można je uprzednio uprażyć). 













6 komentarzy:

  1. Przepiękne zdjęcia:-) Zachwycają...:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładne zdjęcia, bardzo ładna zupa! I smaczna! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. moje MUST HEAVE w tym tygodniu! :>

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo smaczna, nie spodziewałam się, że coś dyniowego tak mi zasmakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super zdjęcia, w tym tygodniu przygotuję:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda przepysznie.Uwielbiam zupę krem z dyni, jest moja najlepsza zupa ze wszystkich zup, można także powiedzieć ze wszystkich dań ! Często gości na moim stole jak tylko nadarzy się okazja.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...